Sunday, 15 May 2011

NILAI SEBUAH HADIAH

Satu malam.. sang gadis dan jejaka sedang bermuram durja. Wajah si gadis lagi bengis dari si jejaka. Jejaka dok tersengih-sengih depan pintu kedai 7E. dalam hati si jejaka mengomel.. sikit-sikit merajuk, baik aku hisap rokok..fuhhh.fuhhh…berkepul-kepul asap rokok dihembus.. sesekali dihembus asap rokok berbentuk love pada si gadis..sengaja katanya dalam hati. Si gadis makin bengis bak singa betina.. si jejaka Cuma senyum sinis…. Masing-masing tak berganjak. Agak lama juga suasana sepi yang kadang kala Cuma diselangi dengan bunyi loceng pintu kedai 7E…ting…tong..


Bila sebatang rokok habis dihisap si jejaka selamber berjalan dan masuk ke kereta tampa memanggil si gadis. Dibukanya radio channel dangdut dan dilayan sepam dua. Bila dah puas barulah si jejaka memanggil…
“Oit Si gadis.. tak mau balik ker..dah malam ni ha… ke nak tido kat situ??.. udah..udah ler tu merajuk..meh ah masuk…ada present …lambat balik jalan kaki okes””
Si gadis menyeringai.. geram hatinya sebab tak dipujuk.. macam terpaksa die masuk kedalam kereta. Baru jer nak mula membebel dia dah senyum balik…

4 comments:

Corat-coret said...

betul3... =p

asfz lily said...

ye kew??

Halimatun Sa'adiah said...

bukan wanita je suke cm2....
lelaki pon sme kn??? kalo dibg hadiah..

Syuk Ry said...

btol2 laki pon ske gjak adiah..
kureng ipad 2 lah.. hehe x der lah gurau jak..

film review KaraK

 

Blog Chenta. Design By: SkinCorner